Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


October 12, 2018

Visit Eco Park’s Japanese restaurant this Durga Puja for delicious cuisines

Visit Eco Park’s Japanese restaurant this Durga Puja for delicious cuisines

Do you want to enjoy Prawn Tempura or Sushi? The Japanese restaurant at Eco Park is all set to welcome you with mouth-watering Japanese and Chinese cuisines during the Puja days.

Eco Park has a zone housing a Japanese forest, a pagoda, an area for wish fulfilment and a top class restaurant. Japanese experts had visited Eco Park and expressed their satisfaction over the construction of the zone.

The Japanese restaurant has become quite popular among the foodies in Kolkata and its neighbourhood. The quality of food is superb and on weekends it is difficult to get a seat.

Housing and Infrastructure Development Corporation (HIDCO) and Newtown Kolkata Development Authority (NKDA) have decorated Biswa Bangla Sarani with bright lights. A special ‘dhaak’ session will be held opposite Mother Wax Museum from Soshthi to Dashami to welcome those who visit the city from far flung districts and other states or countries.

Source: Millennium Post


অক্টোবর ১২, ২০১৮

পুজোয় সুস্বাদু জাপানি খাবারের স্বাদ পেতে চলে আসুন ইকো পার্কের জাপানি রেস্তোরাঁয়

পুজোয় সুস্বাদু জাপানি খাবারের স্বাদ পেতে চলে আসুন ইকো পার্কের জাপানি রেস্তোরাঁয়

আপনি কি পুজোর সময় চিংড়ির টেম্পুরা বা সুশি খেতে চান? তাহলে আপনাকে আসতে হবে নিউটাউনে। দুর্গাপুজোর দিনগুলোতে ইকো পার্কের জাপানি রেস্তোরাঁয় পাওয়া যাবে জিভে জল আনা জাপানি ও চৈনিক খাবারের সম্ভার।

ইকো পার্কে একটি অংশে জাপানি প্যাগোডা আছে। সাথে আছে একটি জাপানি উদ্যান। সঙ্গে খুলেছে একটি বিশ্বমানের রেস্তোরাঁ। কলকাতা ও শহরতলিতে এই রেস্তোরাঁ ইতিমধ্যেই বেশ জনপ্রিয় হয়ে উঠেছে। এখানকার খাবার এতটাই সুস্বাদু যে সপ্তাহান্তে এখানে জায়গা পাওয়া হয়ে ওঠে খুব দুস্কর।

উল্লেখ্য, বিশ্ব বাংলা সরণীকে উজ্জ্বল আলো দিয়ে সাজিয়েছে নিউটাউনের হিডকো এবং নিউটাউন কলকাতা ডেভেলপমেন্ট অথরিটি (এনকেডিএ)। ষষ্ঠী থেকে দশমী মাদার্স ওয়াক্স মিউজিয়ামের বিপরীতে ঢাক বাজানোর ব্যবস্থা করা হবে। অন্যান্য রাজ্য থেকে আগত পর্যটকদের অভিবাদনও জানানো হবে।