Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


January 10, 2019

Power Dept makes adequate arrangements for Gangasagar Mela

Power Dept makes adequate arrangements for Gangasagar Mela

The Gangasagar Mela is an important event for many Hindus. This annual pilgrimage for lakhs of Hindus from across the country and even outside is a very important occasion for many.

Over the last few years, the Trinamool Congress Government has been setting up several facilities for the first time in the fair’s history. The fair has now become an occasion for tourists as well.

The Power Department has made all necessary arrangements in order to ensure uninterrupted power supply. Modernisation work was undertaken to increase the capacity of the 33/11 kV substation in Rudranagar.

The department will also ensure power supply to 54 points within the site of the fair and in adjoining areas. In the previous year, the department had supplied power to 40 points.

Underground cables have been laid between Kachuberia and Rudranagar to enable automated power supply through the diesel-generated (DG) system, if there is any problem in any area.

There will also be adequate power arrangements at Bangabasi Ground, adjacent to the Mohun Bagan Ground, for the pilgrims who congregate there before moving on to the jetties in Babughat.

Arrangements have also been made to ensure the security of the EHV (extra high voltage) substation in Kakdwip and to ensure that any extra demand for power is met effectively.3


জানুয়ারী ১০, ২০১৯

গঙ্গাসাগর মেলায় পর্যাপ্ত বিদ্যুতের যোগান দেবে বিদ্যুৎ দপ্তর

গঙ্গাসাগর মেলায় পর্যাপ্ত বিদ্যুতের যোগান দেবে বিদ্যুৎ দপ্তর

প্রতি বছর গঙ্গাসাগর মেলাকে কেন্দ্র করে লক্ষ লক্ষ পুণ্যার্থীর সমাগম হয় সাগরদ্বীপে। গত কয়েক বছরে তৃণমূল কংগ্রেস পরিচালিত রাজ্য সরকার সাগরদ্বীপে পরিকাঠামো উন্নয়নে নিয়েছে অনেক উদ্যোগ। পুণ্যার্থীদের সুবিধার জন্য নেওয়া হয়েছে অনেক পদক্ষেপ। এক গুরুত্বপূর্ণ পর্যটন কেন্দ্রে পরিণত হয়েছে সাগরদ্বীপ।

বিদ্যুৎ দপ্তর এই মেলা চলাকালীন সাগরদ্বীপে নিরবিচ্ছিন্ন বিদ্যুৎ পরিষেবা দেওয়ার জন্য প্রয়োজনীয় সমস্ত পদক্ষেপ নিচ্ছে। রুদ্রনগরের ৩৩/১১কেভি সাব ষ্টেশনের ক্ষমতা বাড়ানোর জন্য সংস্কার করা হচ্ছে। বিদ্যুৎ দপ্তর এবার মেলা ও মেলা প্রাঙ্গনের মোট ৫৪টি পয়েন্টে বিদ্যুৎ জোগান দেবে। গত বছর এই সংখ্যা ছিল ৪০।

রুদ্রনগর এবং কচুবেড়িয়ার মধ্যে ভূগর্ভস্থ লাইন বিছানো হয়েছে যাতে কোনও আপতকালীন পরিস্থিতিতে ডিজি সিস্টেমের মাধ্যমে বিদ্যুতের যোগান দেওয়া যায়। মোহনবাগান মাঠের লাগোয়া বঙ্গবাসী মাঠে যথেষ্ট বিদ্যুতের ব্যবস্থা থাকবে যাতে পুণ্যার্থীরা এখানে থাকাকালীন কোনও অসুবিধার সম্মুখীন না হন। কাকদ্বীপের সাব ষ্টেশন থেকে অতিরিক্ত বিদ্যুতের প্রয়োজন হলেও যোগান দেওয়া হবে। কাকদ্বীপের এক্সট্রা হাই ভোল্টেজ বিদ্যুত সাব স্টেশনের নিরাপত্তাও নিশ্চিত করবে দপ্তর।