Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


February 7, 2019

Foreign delegates keen on investing in Bengal

Foreign delegates keen on investing in Bengal

The fifth edition of the Bengal Global Business Summit began today on a triumphant note. Industry leader after industry leader, from across India and several other countries, showered their encomiums on Chief Minister Mamata Banerjee and her vision which have made Bengal ready for business. All of them wholeheartedly endorsed the tagline of the summit, ‘Bengal Means Business’.

Here are highlights from the speeches of the foreign delegates present on stage at the inaugural plenary session:

Kim Yung-rok, Governor of Jeollanam-do Province, South Korea: Today we will sign two MoUs to promote economic cooperation to promote bilateral trade and cooperation. It is my belief that this summit will pave the way for a bright future. Jeollanam-do is looking forward to play a part.

Fabrizio Sala, Lombardy Vice-President and Minister for Research, Innovation, University, Export and Internationalisation: BGBS represents a milestone in institutional relations and bilateral talks. Lombardy and West Bengal will sign an MoU with special emphasis on manufacturing and industrial cooperation.

Prof Dr Andreas Pinkwart, State Minister for Economic Affairs and Energy of North Rhine-Westphalia: Congratulations to the government of West Bengal and also the people and those who are investing in this State. I’m accompanied with a delegation comprising of 25 companies and institutions who would love to collaborate with India, especially with Bengal. We are here with our soccer team too and we would love to collaborate with your soccer team. We are here to sign an MoU. We will not only sign but work on fructifying it too.

Krzysztof Tchórzewski, Minister of Energy, Poland: We have just signed an agreement with West Bengal.

Elaine Marshall, Secretary of State, North Carolina: West Bengal and North Carolina are connected now more than ever. The education initiative will be of mutual benefit.

Coca-Cola: Coca-Cola is to invest Rs 500 crore in Siliguri, which will further regenerate North Bengal.


ফেব্রুয়ারি ৭, ২০১৯

মুখ্যমন্ত্রীর উন্নয়নযজ্ঞে আপ্লুত বিদেশীরাও

মুখ্যমন্ত্রীর উন্নয়নযজ্ঞে আপ্লুত বিদেশীরাও

আজ শুরু হল পঞ্চম বিশ্ব বঙ্গ বাণিজ্য সম্মেলন। প্রতি বছরের মত এবছরেও বিদেশ থেকে প্রচুর প্রতিনিধি আসেন। এই বছর ৩৫টি দেশ থেকে প্রতিনিধি আসেন এই সম্মেলনে। এবছরের সহযোগী দেশ ১২টি। দেখে নেওয়া যাক কোন দেশের কোন প্রতিনিধি কি বললেন।

কিম ইউং-রক, জেওলানাম ডো প্রভিন্সের গভর্নর, দক্ষিণ কোরিয়া- আজ আমরা দুটি মৌ স্বাক্ষর করব অর্থনৈতিক সহায়তা বৃদ্ধির জন্য, দ্বিপাক্ষিক বাণিজ্য এবং সহযোগিতা বাড়াতে। আমার বিশ্বাস এই সম্মেলন উজ্জ্বল ভবিষ্যতের পথ সুগম করবে। জেওলানাম ডো এই সম্মেলনে অংশ নিতে আগ্রহী।

ফ্যাব্রিজিও সালা, লোম্বার্ডি ভাইস প্রেসিডেন্ট অ্যান্ড মিনিস্টার অফ রিসার্চ, ইনোভেশন, ইউনিভার্সিটি, এক্সপোর্ট অ্যান্ড ইন্টারন্যাশানালাইজেশন- প্রাতিষ্ঠানিক সম্পর্ক, দ্বিপাক্ষিক আলোচনার ক্ষেত্রে বিশ্ব বঙ্গ বাণিজ্য সম্মেলন খুব গুরুত্বপূর্ণ। লোম্বার্ডি এবং পশ্চিমবঙ্গ একটি মৌ স্বাক্ষর করবে নির্মাণ ও শিল্প সহযোগিতার ক্ষেত্রে।

প্রফেসর ড অ্যান্ড্রেয়াস পিঙ্কওয়ার্ট, স্টেট মিনিস্টার ফর ইকোনমিক অ্যাফেয়ারস অ্যান্ড এনার্জি অফ নর্থ রাইন-ওয়েস্টফেলিয়া- পশ্চিমবঙ্গ সরকারকে অভিনন্দন এবং যারা এ রাজ্যে বিনিয়োগ করছেন তাদেরকেও অভিবাদন। আমি ২৫টি কোম্পানি ও প্রতিষ্ঠানের প্রতিনিধিদের সঙ্গে এখানে এসেছি যারা ভারতে এবং বিশেষ করে বাংলায় বিনিয়োগ করতে আগ্রহী। আমরা আমাদের দেশের ফুটবল টিমকে সঙ্গে নিয়ে এসেছি এবং আপনাদের ফুটবল টিমের সঙ্গে একসঙ্গে কাজ করতে চাই। আমরা এখানে মৌ স্বাক্ষর করব। আমরা শুধু স্বাক্ষর করে থেমে থাকব না, কাজও করব চুক্তিমত।

জিস্টফ করযেউইস্কি, মিনিস্টার অফ এনার্জি, পোল্যান্ড- আমরা এখনই পশ্চিমবঙ্গ সরকারের সঙ্গে একটি মৌ স্বাক্ষর করলাম।

এলাইন মার্শাল, সেক্রেটারি অফ স্টেট, নর্থ ক্যারোলিনা- পশ্চিমবঙ্গ এবং নর্থ ক্যারোলিনা এখন অনেক বেশী কাছাকাছি এসেছে। শিক্ষা ক্ষেত্রে উদ্যোগ দুজনের সহায়ক হবে।

ডিপি ওয়ার্ল্ড, বিশ্বব্যাপী বন্দর অপারেটর- ৩ হাজার কোটির ব্যয়ে কুলপি বন্দর নির্মাণ করবে।

কোকা কোলা- উত্তরবঙ্গের শিলিগুড়িতে কোকা কোলা আরও ৫০০ কোটি টাকা বিনিয়োগ করবে।