Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


February 1, 2019

Digha-Mandarmani Saikat Sarani to open soon

Digha-Mandarmani Saikat Sarani to open soon

Digha, Shankarpur, Tajpur and Mandarmani, and other smaller places along the way, would soon be much more accessible from each other with the completion of construction of the planned 29 km long two-laned highway called Saikat Sarani.

A brainchild of Chief Minister Mamata Banerjee, the whole project would cost Rs 182 crore. Sankarpur and Tajpur lie between Digha and Mandarmani, all located in Purba Medinipur district.

The section between Digha and Mandarmani would be completed in six months, and this would reduce the distance between the two popular beach spots by 12 km. The present connector between Digha and Mandarmani is a roundabout route along National Highway 116B.

Three bridges would lie along the highway – at Nayakali Mandir, about 5 km from Digha, at Jalda near Mandarmani and at Saulat near Mandarmani.

This new highway would result in higher flow of tourists, and consequently, in the improvement of the local economy.

Source: The Times of India


ফেব্রুয়ারি ১, ২০১৯

খুব শীঘ্রই মন্দারমণিতে মেরিন ড্রাইভ

খুব শীঘ্রই মন্দারমণিতে মেরিন ড্রাইভ

বাংলার সৈকতে বেড়াতে যেতে আগ্রহী পর্যটকদের জন্য সুখবর। খুব শীঘ্রই দীঘা-মন্দারমণি মেরিন ড্রাইভ তৈরী হয়ে যাবে। এর পোশাকি নাম সৈকত সরণী। এর ফলে দীঘা, শঙ্করপুর, মন্দারমণি ও তাজপুর একসঙ্গে ঘোরা সহজ হয়ে হবে। এর ফলে দীঘা ও মন্দারমণির দুরত্ব কমবে প্রায় ১২ কিলোমিটার।

বেশীর ভাগ পর্যটক সাধারণত এই চারটি সৈকতের যে কোনও একটিতে ঘুরতে যান। যারা দীঘা থেকে বাসে যান, চাউলখোলা মোড়ে নেমে অটো বা টোটোতে করে মন্দারমণি, শঙ্করপুর বা তাজপুরে যান।

মুখ্যমন্ত্রী মমতা বন্দ্যপাদ্ধ্যায়ের মস্তিষ্কপ্রসূত এই প্রকল্পের ঘোষণা হয় ২০১৪ সালে। এই রাস্তায় তিনটি সেতু তৈরী হওয়ার কথা – দীঘা থেকে ৫ কিলোমিটার দূরে নয়াকালি মন্দিরের কাছে, দ্বিতীয়টি মন্দারমণির কাছে জালদায় এবং অন্যটি সৌলাতে।

রাজ্য সরকার চালিত ম্যাকিন্টশ বার্ন এই প্রকল্পের কাজ করছে। ২০১৭ সালের ১২ই জুলাই পূর্ব মেদিনীপুরে এক প্রশাসনিক বৈঠকে এই কাজ দ্রুত সম্পন্ন করার জন্য মুখ্যমন্ত্রী নির্দেশ দেন।