Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


July 31, 2018

New bus routes in Jangalmahal

New bus routes in Jangalmahal

To make the public transport system in Jangalmahal more robust, the State Transport Department has decided to introduce new bus routes in the region. This was announced by the Transport Minister in the Assembly on July 25.

From August, 15 new routes will come into existence, on which 22 buses will ply.

New routes are also being introduced in the districts of Murshidabad and Nadia. Besides, shuttle night bus services will be introduced in Durgapur, Haldia, Kharagpur, and from New Jalpaiguri to Siliguri and Siliguri to Jalpaiguri. This comes after the success of the night bus service in Kolkata and its suburbs.

Some other crucial information the minister gave were that currently, around 3,200 State-run buses, equipped with modern facilities like GPS system and panic button, ply across Bengal, the number of air-conditioned buses has been increased, and that the Government was giving stress environment-friendly modes like electric buses and CNG buses.

Source: Millennium Post

Image Source


জুলাই ৩১, ২০১৮

জঙ্গলমহলে নতুন বাসের রুট

জঙ্গলমহলে নতুন বাসের রুট

জঙ্গলমহলে পরিবহণ ব্যবস্থাকে আরও উন্নত করতে এই অঞ্চলে নতুন বাস রুট চালু করার সিদ্ধান্ত নিয়েছে পরিবহণ দপ্তর। বিধানসভায় পরিবহণ মন্ত্রী একথা বলেন।

আগস্ট মাস থেকে ২২টি বাস পরিষেবা দেবে নতুন ১৫টি রুটে। নদীয়া ও মুর্শিদাবাদেও নতুন রুট চালু করা হবে।

এছাড়া রাত্রিকালীন বাস পরিষেবা চালু করা হবে দুর্গাপুর, হলদিয়া এবং খড়গপুরে। নিউ জলপাইগুড়ি থেকে শিলিগুড়ি এবং শিলিগুড়ি থেকে জলপাইগুড়ি রুটেও এই পরিষেবা শুরু হতে চলেছে। কলকাতা ও তার পার্শ্ববর্তী অঞ্চলে রাত্রিকালীন বাস পরিষেবার সাফল্যের পরেই এই সিদ্ধান্ত নেওয়া হয়েছে।

পরিবহণ মন্ত্রী আরও বলেন, এই মুহূর্তে সরকার ৩২০০টি বাস চালায়। এই বাসগুলিতে আধুনিক সমস্ত পরিষেবা বিদ্যমান, যেমন, জিপিএস, প্যানিক বটন ইত্যাদি। পাশাপাশি শীতাতপ নিয়ন্ত্রিত বাসের সংখ্যাও বাড়ানো হয়েছে। এছাড়া সরকার পরিবেশ বান্ধব ইলেকট্রিক ও সিএনজি চালিত বাস পরিষেবাতেও জোর দিচ্ছে।