Latest News

January 10, 2018

Bengal a model for 100 Days’ Work, acknowledges Centre

Bengal a model for 100 Days’ Work, acknowledges Centre

The Centre is projecting Bengal’s implementation of the rural job scheme as a model for all and is organising visits by officials from other states for first-hand lessons on asset creation.

“Bengal is the best performing state, a model for best practices, under the scheme. It has started innovative projects like massive plantation, river rejuvenation, de-silting of water bodies and individual water harvesting,” a Union rural development ministry official said. He said by carrying out more projects, Bengal had also emerged top in funds use.

Bengal received Rs 5,054 crore in the first nine months of this year, out of a total Rs 47,000 crore released to all the states combined.

Under the Mahatma Gandhi National Rural Employment Guarantee Act, every rural family has the right to demand up to 100 days’ unskilled work a year.


১০০ দিনের কাজে এবারও দেশে সেরা পশ্চিমবঙ্গ


একশো দিনের কাজের প্রকল্পে এরাজ্যের অগ্রগতির ভূয়সী প্রশংসা করলেন কেন্দ্রীয় পঞ্চায়েত ও গ্রামোন্নয়ন মন্ত্রকের যুগ্মসচিব। দুর্গাপুরে গ্রামোন্নয়ন ও পঞ্চায়েত মন্ত্রকের প্রতিনিধি এবং রাজ্যের সংশ্লিষ্ট দপ্তরের প্রতিনিধিদের নিয়ে একটি সম্মেলন হয়। সম্মেলনে ঘোষণা করা হয়, একশো দিনের কাজে এবারও সেরা হয়েছে পশ্চিমবঙ্গ।

এই সম্মেলনে উপস্থিত ছিলেন এরাজ্যের ঝাড়গ্রাম, পুরুলিয়া, পশ্চিম বর্ধমান, বীরভুম ও বাঁকূড়া জেলার পঞ্চায়েতের প্রতিনিধিরাও। সম্মেলনের মূল উদ্দেশ্য ছিল একশো দিনের কাজ সংক্রান্ত বিভিন্ন তথ্যের আদানপ্রদান।