Latest News

January 7, 2018

Irrigation Dept to beautify banks of a stretch of Bagjola Canal

Irrigation Dept to beautify banks of a stretch of Bagjola Canal

The Bengal Government’s Irrigation Department, in collaboration with Housing Infrastructure Development Corporation (HIDCO), has chalked out a plan to beautify the banks of a stretch on the Bagjola Canal that passes through New Town.

Chief Minister Mamata Banerjee wants the stretch to be developed which is situated close to the Biswa Bangla Convention Centre, the showpiece convention centre of the State Government.

The banks of Bagjola Canal have already been beautified and lights have been installed and meticulous gardening has been done. The State Government is carrying out dredging operation in some parts of the Bagjola Canal and the embankments are being repaired or reconstructed.

As part of the beautification project, among other things, fountains will be installed along the banks of the canal, nets will be installed on both the two banks to prevent people from throwing garbage in the canal and the floating garbage will be cleaned.

বাগজোলা খালপাড়ের সৌন্দর্যায়ন করবে সেচ দপ্তর

হিডকোর সঙ্গে যৌথ উদ্যোগে নিউটাউনের বাগজোলা খালপাড়ের সৌন্দর্যায়ন করবে রাজ্য সেচ দপ্তর।

মুখ্যমন্ত্রীর ঐকান্তিক ইচ্ছায় নব নির্মিত বিশ্ব বাংলা কনভেনশন সেন্টারের অনতিদূরে অবস্থিত এই বাগজোলা খালপাড়ের সৌন্দর্যায়ন করার উদ্যোগ রাজ্যের।

বাগজোলা খালের দুপাশে ইতিমধ্যেই বসানো হয়েছে নতুন আলোস্তম্ভ, সাজানো হয়েছে বাগান। রাজ্য সরকার বাগজোলা খালে ড্রেজিং করছে এবং বিভিন্ন বাঁধগুলোর সংস্কারও করা হচ্ছে।

এই খালের দুপাশে বসানো হবে ফোয়ারাও। দুই পাড় জাল দিয়ে ঘেরা হবে যাতে এই খালে কেউ ময়লা ফেলতে না পারেন। নিয়মিত ভাসমান ময়লা পরিষ্কারও করা হবে।


Story Source: Millennium Post

The image is representative (source)