Latest Newsসাম্প্রতিক খবর


November 16, 2018

Brigade rally will be a turning point: Mamata Banerjee

Brigade rally will be a turning point: Mamata Banerjee

Trinamool Chairperson Mamata Banerjee today announced a number of measures for the preparations and campaign of the upcoming Brigade rally. The mega rally of major Opposition parties, organised by Trinamool, will take place on January 19, 2019.

Mamata Banerjee said that this rally will be a turning point for the country. She formed various committees comprising Abhishek Banerjee, Subrata Bakshi, Partha Chatterjee, Derek O’Brien, Suvendu Adhikari, and others, for the same.

Mamata Banerjee asked party leaders to organise booth level meetings in every assembly constituency in the run-up to the Brigade Rally on January 19, 2019. MLAs and elected representatives of gram sabha, panchayat samiti, zilla parishad must attend these meetings. Those who could not be given tickets due to reservation must be called too, she said.

“Focus on wall graffiti for Brigade rally. Prepare 30 wall graffitis in every booth. Do not deface private property. Use the walls at market places and railway stations. Students and youths must take active participation in this. Abhishek Banerjee must take the responsibility for wall graffiti,” she said.

She also cautioned her party colleagues against self-promotion. “Do not use my photos for campaigning. I do not like this. The party will prepare one poster for the Brigade rally; it will be shared with all. Many parties have already confirmed their participation for the rally. It will be a turning point for 2019,” said the Chairperson.

The committees:

People will come from Chhattisgarh, Rajasthan, Jharkhand, Bihar, Assam, Tripura, Manipur, Arunachal Pradesh, Odisha. Derek O’Brien will be in-charge of this. Abhishek Banerjee and Subrata Bakshi will be in-charge of their lodging. An accommodation committee comprising Subrata Bakshi, Abhishek Banerjee, Aroop Biswas, Firhad Hakim, Chandrima Bhattacharya, Arjun Singh has been created.

There will be a reception committee. The MPs will have to take care of those who will be coming for the rally. Derek O’Brien, Dinesh Trivedi, Saugata Roy and Sudip Bandyopadhyay will prepare the list of who will receive whom. The reception committee will comprise of Kakoli Ghosh Dastidar, Shashi Panja, Mahua Moitra, Pratima Mandal, Mamata Bala Thakur, Chandrima Bhattacharya, Subrata Mukherjee, Aparupa Poddar, Sovandeb Chattopadhyay.

We will form a transportation committee also. Suvendu Adhikari will be in-charge. Bratya Basu and Arpita Ghosh will be in-charge of the cultural functions at the venue. We will need a team of doctors as 30-40 lakh people will come. Santanu Sen, Nirmal Maji and Sudipto Roy will take care of the same.

Partha Chatterjee will be the Chairman of the campaign committee, with Abhishek Banerjee and Derek O’Brien as co-chairmen. This committee will take care of festoons, banners and posters. Saugata Roy, Manish Gupta and Manas Bhuniya will also be a part of this committee.


নভেম্বর ১৬, ২০১৮

ব্রিগেড হবে ২০১৯-এর টার্নিং পয়েন্ট: মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের

ব্রিগেড হবে ২০১৯-এর টার্নিং পয়েন্ট: মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ের

আগামী ১৯শে জানুয়ারি কলকাতার ব্রিগেড ময়দানে একটি মহাজনসমাবেশের আয়োজন করতে চলেছে তৃণমূল কংগ্রেস। এই সমাবেশে দেশের অন্যান্য বিরোধী দলগুলিকেও আমন্ত্রণ জানানো হয়েছে তৃণমূলের তরফে। আসন্ন লোকসভা নির্বাচনের প্রাক্কালে এই মহা সমাবেশটি জাতীয় রাজনীতিতে একটি টার্নিং পয়েন্ট হতে চলেছে।

এই মহা জনসমাবেশের প্রস্তুতি ও প্রচার সুষ্ঠুভাবে করতে আজ দলের বর্ধিত সাধারন সভার বৈঠকে তৃণমূল নেত্রী মমতা বন্দ্যোপাধ্যায় অনেকগুলি কমিটি গঠন করেন। এই কমিটিগুলিতে অভিষেক বন্দ্যোপাধ্যায়, পার্থ চট্টোপাধ্যায়, সুব্রত বক্সী, শুভেন্দু অধিকারী, ডেরেক ও’ব্রায়েন সহ দলের বিভিন্ন সাংসদ, বিধায়ক, মন্ত্রীকে রাখা হয়েছে।

এক নজরে দেখে নিন ব্রিগেড সমাবেশের প্রস্তুতিতে কি কি সিদ্ধান্ত নিলেন মমতা বন্দ্যোপাধ্যায়ঃ

১৯শে জানুয়ারি ব্রিগেড প্যারাড গ্রাউন্ডে আমাদের সভাকে নিয়ে বিধায়কদের উপস্থিতিতে বুথে বুথে ব্লক সভাপতিরা বৈঠক শুরু করুন। গ্রামসভা, পঞ্চায়েত সমিতি, জেলা পরিষদের সব নির্বাচিত এবং পরাজিত প্রার্থীরা সকলেই এই বৈঠকগুলিতে থাকুন। যারা সংরক্ষনের জন্য টিকিট পায়নি, তাদেরও ডাকুন।

প্রতি বুথে ৩০টা করে দেওয়াল লিখুন। রঙ করা নতুন দেওয়ালে দেওয়াল লিখবেন না। রেল ষ্টেশন, হাট বাজারের সামনে লিখুন। এই দায়িত্ব ছাত্র যুবদের বেশী করে নিতে হবে। অভিষেক বন্দ্যোপাধ্যায় দেওয়াল লিখনের দায়িত্ব নিক।

নিজের নামে প্রচার নয়, নিজের ফটো, আমার ফটো দিয়ে প্রচার নয়। আমার এগুলো ভালো লাগে না। ব্রিগেডের সমাবেশে একটাই পোস্টার হবে, দল যেটা করে দেবে। এখানে প্রচুর দল আসবে। এটাই হবে ২০১৯-এর টার্নিং পয়েন্ট।

ছত্তিসগড়, রাজস্থান, ঝাড়খণ্ড, বিহার, অসম, ত্রিপুরা, মণিপুর, অরুনাচল প্রদেশ, ওড়িশা সব জায়গা থেকে লোক আসবেন। ডেরেক ও’ব্রায়েন এটার দায়িত্বে থাকবেন। তারা কোথায় থাকবেন সেটার দেখাশোনা ও ব্যবস্থা করবে সুব্রত বক্সী ও অভিষেক বন্দ্যোপাধ্যায়। আমি একটা কমিটি করে দিচ্ছি, অ্যাকোমোডেশন কমিটি। এই কমিটিতে থাকবেন সুব্রত বক্সী, অভিষেক বন্দ্যোপাধ্যায়, অরূপ বিশ্বাস, ফিরহাদ হাকিম, চন্দ্রিমা ভট্টাচার্য, অর্জুন সিং।

আরেকটি হবে রিসেপশন কমিটি। যারা আসবেন, তাদের নিয়ে আসার জন্য যা কাজ, সেটা সাংসদদের করতে হবে। ডেরেক ও’ব্রায়েন, দীনেশ ত্রিবেদী, সৌগত রায় ও সুদীপ বন্দ্যোপাধ্যায় এই চারজন এই কমিটিতে থাকবেন। কে কোন নেতাকে আনতে যাবেন, পুরো তালিকা তৈরী করে আমায় জানাবেন। এই কমিটিতে কাকলি ঘোষ দস্তিদার, শশী পাঁজা, মহুয়া মৈত্র, প্রতিমা মণ্ডল, মমতা বালা ঠাকুর, চন্দ্রিমা ভট্টাচার্য, সুব্রত মুখোপাধ্যায়, অপরুপা পোদ্দার ও শোভনদেব চট্টোপাধ্যায়ও থাকবেন।

একটি ট্রান্সপোর্টেশন কমিটি করতে হবে। এর দায়িত্বে থাকবে শুভেন্দু অধিকারী। আমরা ওখানে কি সাংস্কৃতিক অনুষ্ঠান করব, সেটা দেখবে ব্রাত্য বসু, অর্পিতা ঘোষ। একটি ডাক্তারদের টীম করতে হবে কারণ প্রায় ৩০/৪০লক্ষ লোক আসবে। শান্তনু সেন, নির্মল মাঝি, সুদীপ্ত এটা দেখবেন।

ফেস্টুন, পোস্টার, প্রচার, পুস্তিকা, প্রচারের সামগ্রীর চেয়ারম্যান পার্থ চট্টোপাধ্যায়, কো-চেয়ারম্যান অভিষেক বন্দ্যোপাধ্যায় ও ডেরেক ও’ব্রায়েন। সঙ্গে থাকবেন সৌগত রায়, মণীশ গুপ্ত ও মানস ভুঁইয়া।